Waar koop ik een hersluitbare doorzichtige plastic zak van 20cmx20cm?

Volgende week ga ik vliegen. Voor een koffer zou ik extra moeten betalen, dus ik neem alleen handbagage mee (het is toch maar voor een weekendje).

Voor vloeistoffen in de handbagage gelden de volgende door de overheid opgelegde beperkingen:

-De vloeistof bevindt zich in een verpakking met een maximale inhoud van 100 ml
-Alle verpakkingen voor vloeistoffen die voldoen aan de maximale inhoud van 100 ml passen probleemloos in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak van 1 liter met afmetingen van 20cmx20cm.
-De plastic zak dient afzonderlijk ter controle te worden aangeboden bij de beveiliging

Nu is mijn vraag: waar koop ik een plastic zak die aan al die voorwaarden voldoet?

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik vertrek vanaf Eindhoven Airport.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.3K

Antwoorden (5)

In heel veel winkels zijn hersluitbare diepvrieszakken te koop in allerlei formaten.
Probeer gewoon bij de supermarkt.

De afmetingen zijn niet bindend, een iets kleiner zakje is ook prima.
Op Schiphol zal men er echt geen liniaal naast houden. ;-)

Nog een tip: toiletartikelen zijn ook in andere landen te koop, je hoeft ze niet mee te slepen en voor weinig geld heb je in het bestemmingsland alles weer in de badkamer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je erg gehecht bent aan je eigen speciale shampoo dan kun je jouw grote fles thuis overgieten in kleinere flesjes zoals ze bijvoorbeeld in een hotelbadkamer voor je klaar hebben staan. Deze neem ik speciaal voor dit doel mee als ik eens in een hotel verblijf.
Eén flesje is voor 1 persoon voor een verblijf van 1 à 2 weken meestal echt wel genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze zakjes zijn op Schiphol (gratis) te krijgen. Je kunt je spullen dus los meenemen en ter plekke in een zakje doen.
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
yep, dit klopt. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gratis was alleen in de beginperiode, nu moet je er zelf voor zorgen
http://camper.nl/brochures/vluchten/
As je gewoon een plastic zak zoekt, herbruikbaar, van die afmetingen, ga dan naar de supermarkt en koop diepvrieszakken van het merkt ziploc van 3 liter, zeker groot genoeg, en as je er twee over elkaar trekt zal er niet makkelijk iets mee mis gaan. Zoek je echt iets degelijks, dat erg stevig is en volkomen waterdicht, kijk dan even op de site van ortlieb, vooral bekend van zijn fietstassen, en vind onder de productlijst, rubriek dokumententas/kaartenmap een snack-pack. Echt een tof ding. Je vind nog andere artikelen die zouden kunnen dienen maar niet doorzichtig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd de hersluitbare zakjes van de Albert Heijn worden altijd geaccepteerd en 20 stuks voor iets meer dan een euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze ook gewoon bij de Etos kopen. Dit zijn dan gelijk de juiste afmeting. En op Schiphol liggen ze overal..