Regelmatig vinden er vulkaanuitbarstingen plaats, ergens op de wereld, legt men in andere werelddelen het vliegverkeer daar ook plat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alleen als er niet omheen gevlogen kan worden EN als de as die er uit de vulkaan komt fijn genoeg is om een bedrijging te vormen voor de motoren van de vliegtuigen EN de as hoog genoeg in de lucht komt. Dan wel.

Toegevoegd na 8 minuten:
bedreiging..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met name in een land als Indonesie, waar regelmatig dergelijke uitbarstingen voorkomen. Overigens is het platleggen van vliegverkeer slechts een 'klein' iets. Vulkaanuitbarstingen kunnen dagenlang verduisteren, klimaat veranderen (mondiaal en lokaal) enz.