Mag ik het vliegtuig in als ik mijn tweede voornaam niet heb vermeld op het vliegticket?

En bij welke instantie kan ik dit navragen? Ik heb al gegoogled op 'douane', maar op douane.nl kan ik niets vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (5)

Nee een oplettende douanier zal je tegenhouden. Je naam moet hetzelfde op je ticket vermeld staan, als dat het op je paspoort staat. Stel je komt Nederland wel uit, dan kan je nog altijd problemen in het buitenland krijgen. Dus ik zou het ticket even laten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee officieel niet. Je moet het vliegbedrijf opbellen alleen zij kunnen het ticket veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, je moet met je volledige naam op de ticket staan.
ze kunnen er bij de paspoortcontrole knap moeilijk over gaan doen.
je kan je reisbureau bellen of ze je kunnen helpen, maar je kan ook de vliegtuigmaatschappij waarmee je vliegt vragen wat je er mee aan moet.
maar ik zou het niet gokken om zo te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. In mijn ervaring gaat het meestal om éérste voornaam zoals vermeld in het paspoort (dus ook bijvoorbeeld 'Henricus' ook al is je roepnaam 'Henk') en achternaam.

Dat is voor de douane voldoende, en voor de meeste reisorganisaties. Let wel even op, het kan zijn dat de reisorganisatie zélf om alle namen vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag.
maar daar heeft de douane niks mee van doen. De marechaussee controleert je paspoort.
Als je twijfelt bel je de marechaussee op Schiphol even. Gewoon voor je eigen gevoel