Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel vliegtuigen stijgen er wereldwijd per seconde op?

Wie durft een berekende schatting te maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens de General Aviation Manufacturing Association waren er in 2008 76.400.000 aviation movements. Die zou dan ongeveer neerkomen op 2.44 per seconde world-wide (take-off en landing)Dus 1.22 maar hierin zijn de militaire ops en de privé-vliegtuigen niet opgenomen.Dus terug naar de statitistieken : er zijn ongeveer 320000 vliegtuigen (commercial, militair, privé)Bij een bezettingsgraad van 60 % (want alle vliegtuigen zijn niet continu airborn -rep. maintenance etc) dan kom je op ongeveer 2.2 per seconde. Nogmaals, zulke stats. zeggen iets , de densiteit per luchthaven en per land en per vliegtuig. Maar het is leuk cijferen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb gelezen dat er per seconde 1000 barrel kerosine wordt verbruikt.1barrel is 158 liter.
Een vliegtuig gebruikt per sec. 6 liter kerosine.
Dan zouden er volgens mij 26333 vliegbewegingen per seconde zijn.Ik ben geen rekenmeester,hoop dat het enigszins klopt.

Groeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit filmpje visualiseert de wereldwijde vliegactiviteit binnen een tijdsspanne van 24 uur. Ook al worden er geen getallen gegeven, het laat wèl goed zien dat het inderdaad om VEEL vliegtuigen gaat die dagelijks het luchtruim doorkruisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding