Waarom doet Air France-KLM niet hetzelfde als United Airlines/Continental Airlines?

Waarom delen wij niet al onze vliegtuigen zoals ze dat bij UA/CA doen? Ed. En wat gebeurt er allemaal tussen UA/CA?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

En ook is KLM niet overgenomen door Air France of andersom, ze hebben een samenwerkingscontract. Zo doet bv. de KLM de maintenance van Boeing en Air France van de Airbus. En soms worden er vluchten gecombineerd als dit goed uitkomt (zie hierboven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik snap niet helemaal wat jij bedoeld.
KLM en Air France delen de vliegtuigen ook. Bepaalde vluchten, die wel een KL-nummer hebben, hebben ook een AF-nummer en worden door Air France uitgevoerd. Omgekeerd komt ook voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Continental is overgenomen door UA. Zie ook Delta/North West.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet ook AF/KLM door middel van codeshare. Dat staat hierboven al uitgelegd.