hoort het zo dat achernamen op vliegtickets aan elkaar worden geschreven?

ik zag hier al eerder een vraag dat dat klopt met tussenvoegels. mijn achternaam is Klein ....... hoort het dan ook wel aan elkaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is gebruikelijk dat de namen op vliegtickets aan elkaar worden geschreven, of het nu een tussenvoegsel is of een achternaam die uit twee delen bestaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hoort niet zo, maar dat ligt vaak aan het feit dat de computersystemen Amerikaans zijn en ze daar b.v. Vanderwal ipv "van der Wal" heten. Ik heb het zelf meegemaakt bij een Amerikaans examen, de aanmelding (door mijn werkgever) van "Van der Wal" ligt bij ons normaal bij de "W", en daar lagen de papieren bij de "V". En voor ik dat door had...