Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verloopt de landing van een luchtballon?

Ik bedoel zo'n grote luchtballon met een mand (met passagiers erin) eronder..
Landt die met de mand in normale positie, of met de mand op de zijkant.. of anders?
En wat gebeurt er met de mensen in de mand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vanwege de landing zijn er schotten van stof in het mandje. Als je bij de landing op de zijkant komt, blijf je daar in hangen (op je rug, je wee in welke richting je landt) en rolt niet iedereen over elkaar heen. En daarna klim je er gewoon uit, valt reuze mee allemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, zo ging het.

Andere antwoorden (6)

Op normale positie met de mensen die wiebelen een beetje voorderest niks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan best heel heftig zijn hoor! Ik ken mensen, die een harde landing hebben meegemaakt, waarbij de mand op de zijkant neerknalde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken landt de ballon zodanig dat de mand rechtop staat. Met de mensen in de mand gebeurt niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal proberen uit te kienen om op een open vlakte te landen. Als er veel wind is zal de mand door flink doorschuiven en misschien omvallen. Als er weinig ruimte om te schuiven is gebruiken ze een touw om de bovenkant van de ballon open te doen om de ballon sneller te laten dalen. Dan kan de klap flink hard zijn ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt heel erg van de wind af, hoe de landing verloopt. Als er redelijk wat wind staat, kan het best zijn, dat de mand, nadat de grond is geraakt, nog een heel stuk over de grond wordt meegetrokken door de ballon. De bellonvaarder opent dan de luchtluiken van de ballon, zodat de warme lucht uit de ballon kan ontsnappen, maar voordat de ballon zodanig leeg is, dat de wind er geen vat meer op heeft, kan het even duren. De mand kan al die tijd op de zijkant meegesleept worden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik melden soms hard..
(NEUS GEBROKEN......)

Bij geen of nauwelijks wind kan de mand wel eens overeind blijven staan, maar meestal valt hij op zijn kant omdat de ballon leeg loopt en op de grond komt.
Je wordt geacht tijdens de landing te bukken (wat ik ook deed)dan zit je veiliger als hij omvalt. Ik ging alleen door het riet zitten turen en toen hij neer kwam..... auw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding