Op het vliegveld is het echt extreem duur, om winkelruimte te huren. Er moet dus flink omzet gedraaid worden, om uit de kosten te komen. Dat kan of bereikt worden met verkoop van veel of door verkoop van dure spullen met veel marge( of combi van de twee natuurlijk).

In het tax free tikt de korting natuurlijk het hardst aan, bij de duurdere artikelen. In absolute zin, is daar vaak een groot bedrag aan tax vanaf. Dat trekt klanten. Veel klanten kopen, getrokken door de belastingvrije prijzen en door het vakantiegevoel, nu ineens de dure spullen, die ze in het dagelijkse leven niet zo snel gekocht zouden hebben. Daar maken de winkeliers dus dankbaar gebruik van.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Annswers;

Omdat daar het meeste op verdiend wordt en de klant het idee heeft het meeste te 'besparen'.