Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet ik alle voornamen vermelden als ik een vlucht wil boeken bij ryanair.

Bij boeking moet je de namen opgeven zoals ze in je paspoort staan. Ik heb 4 voornamen en ik heb ze allemaal voluit vermeld, net als in mijn paspoort. Nu krijg ik een foutmelding; nl. dat het aantal tekens is overschreden, m.a.w. mijn namen voluit geschreven is te lang. Volstaat het ook als ik de eerste naam voluit schrijf en van de rest alleen de eerste letter vermeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij Ryan Air moet je je naam vermelden zoals deze op je paspoort staat. Een vriendin van mij heeft ooit problemen gekregen omdat zij 'Karin' in had gevuld in plaats van 'Katharina' (dit stond op haar paspoort). Hierdoor moest ze naar de beveiliging, douane, politie enz. enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat meestal ook kan is: Je 1e naam vermelden en van de rest de voorletters geven.

Ik ken iemand die geen achternaam heeft, ook niet op haar ID.. Dan heb je pas een probleem!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de internationale IATA regels is de eerste volledige voornaam voldoende!
Dus je hoeft de overige namen te vermelden.

Toegevoegd na 1 minuut:
niet te vermelden moet de laatste zin natuurlijk zijn ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel alleen je eerste naam, maar er is vaak verwarring over (ook bij het personeel of afhandelaar van de luchtvaartmaatschappijen)

Tip: geef alle voornamen door zoals gemeld in het paspoort, dan zit je altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding