Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je je boekingskosten terug wanneer een vluchtmaatschappij failliet is gegaan?

Beste mensen,

Via Budgetair hebben wij een retour geboekt via Flybe, welke failliet is gegaan. Ik heb contact opgenomen via Budgetair, maar zij geven weer aan dat ik bij Flybe moet wezen. Flybe is niet te bereiken want ze zijn natuurlijk failliet. Wat kan ik in dit geval doen? Ik heb met me stomme kop via Ideal betaald en geen creditcard.

een jaar geleden
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Dat is afwachten wat de curator in dit geval twee nog kunnen doen. je kunt overigens Inmiddels bieden British Airways, Ryanair en Easyjet reizigers van Flybe tegen bijbetaling alternatieve vluchten aan.
tinus1969
een jaar geleden
Niet. Of genuanceerder; je bent nu een van de vele schuldeisers van Flybe. Die gaan niet allemaal hun geld terugkrijgen. Je kunt proberen de curatoren te bereiken.
tinus1969
een jaar geleden
Flybe is trouwens al sinds 2020 failliet- had je al actie ondernomen? Wanneer zou je vliegen?
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 ze hadden een herstart gemaakt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding