Hoe kom je er achter of de douane iets uit je koffer haalt? Mag dat zoizo wel?

Ik ben heerlijk op vakantie geweest en had een dure zaklamp mee genomen (vanuit Nederland). Na verlaten van het hotel alles goed gecontroleerd maar na thuiskomst nooit meer gezien. :(

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou eerder die Harry's van de bagage afdeling verdenken.
LeonardN
6 jaar geleden
Als de douane wat uit je koffer haalt sta je er zelf bij, dat gebeurt niet ongemerkt.
Amadea
6 jaar geleden
Zelf heb ik het omgekeerde meegemaakt: er zat na de controle op het vliegveld in Kuala Lumpur een zware schroevendraaier in mijn bagage die ik daar niet zelf in had gestopt. Dat ontdekte ik pas enkele dagen later, want ik had niet eerder spullen van onderuit nodig.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
@amadea
Zaten er geen drugs verstopt in het handvat? Het zal je maar gebeuren...
Amadea
6 jaar geleden
'k Had meer het idee dat ze dit gebruikten om dure schaalkoffers mee open te wrikken en daarbij gestoord werden dus 'm maar gauw in een simpel te openen tas hadden verstopt. Toen we terug gingen via hetzelfde vliegveld heb ik de draaier afgegeven bij gevonden voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Had je de koffer goed afgesloten (met slot) en was dit nog onbeschadigd? Mocht het slot beschadigd zijn, dan zou je kunnen proberen de vliegmaatschappij aansprakelijk te stellen. Ik zou eerder bagage-afhandelaars dan douane verdenken

Antwoorden (1)

Nee dit mag niet zomaar ze moeten een gegronde reden hebben, dus iets wat je niet zonder toestemming mag invoeren. Daarnaast zullen ze je altijd op de hoogte stellen als er iets in je koffer zit wat niet mag en er dus is uitgehaald. Er verdwijnen elk jaar voor miljoenen aan spullen uit koffers, dit is meestal diefstal door bagage personeel, op Youtube kan je diverse filmpjes zien hoe ze met je bagage op sommige vliegvelden omgaan en dat er ook spullen uit koffers worden gestolen (verborgen camera's)!

Zoek op Airport Workers Caught Stealing Luggage in Plane