Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een vrije val van drie kilometer overleven?

Deze Duitse dame beweert van wel.
Het vliegtuig brak in 1971 in stukken, en zij wervelde, vastzittend aan een rijtje stoelen, de Amazone in.
Daar hield ze wat lichte verwondingen aan over.
Ik weet niet of of ik dit moeten geloven. Jij wel?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde niet de rivier, de Amazone, maar het regenwoud.

Toegevoegd na 29 minuten:
http://www.cnn.com/2009/WORLD/europe/07/02/germany.aircrash.survivor/index.html?eref=rss_topstories

Picture for question
AWM
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De link werkt niet Antwoordman (Naatje)
AWM
14 jaar geleden
Oops

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alleen maar met veel, heel veel geluk. Theoretisch lijkt me dat de gravitatieconstante en de snelheid die je daardoor ontwikkelt te groot om te overleven: je overleeft de stoot niet. Als je val echter meerdere malen gebroken wordt, waardoor de versnelling geen vrij spel heeft, of als iets van het materiaal parachute-achtige eigenschappen gaat krijgen, zou het dus in de praktijk wel kunnen. Het hangt er ook vanaf hoe je neerkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb wel eens gelezen over een Russische piloot die in WOII werd neergeschoten en van 2 km zonder valscherm zou zijn gesprongen en de val vrijwel ongedeerd overleefde; val gebroken door een grote denneboom.
Je kunt het je nauwelijks voorstellen en ik kan helaas ook niet (meer) bevestigen of verwijzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die 3 kilometer is zo moeilijk niet.

De laatste 10 centimeter wel natuurlijk.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf waarop je terecht komt. Maar normaal gesproken, kun je dit niet overleven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die vrouw overdrijft volgens mij de boel een beetje. Ze zal het wel overleeft hebben (anders kon ze nadien niet haar praatje doen), maar denk niet dat het gebeurd is zoals zij dat verteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het wel eens vaker gelezen, tis maar net hoe je terecht komt he? De ene valt van een meter en is dood, de ander van een paar kilometer en is alleen zun portemonnee kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding