Om dezelfde reden als waarom vrouwen op de grond soms een matelpakje dragen en soms een broek. Daar geven ze de voorkeur aan. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van wat de luchtvaartmaatschappij voorschrijft. Bij KLM mogen de dames kiezen. Bij andere maatschappijen niet altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft puur te maken met welk uniform de vliegmaatschappij uitkiest voor het vliegend personeel. De ene crew draagt rokjes, de andere broeken. Ik heb ze het nog nooit door elkaar heen zien dragen... maar als dat het geval is mogen ze misschien zelf kiezen of ze de broek of de rok willen dragen. Het gaat meestal om de kleuren, iedereen hetzelfde uniform = een mooi geheel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat ik de ene dag een broek aan heb en de andere dag een rok. afwisseling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er keuze is dan dragen ze rokken om hun vrouwelijkheid te laten zien. Een broek geeft meer dominantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een aantal luchtvaartmaatschappijen de bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers hebben uitgebreid. Zo kunnen de stewardessen die de sexistische opmerkingen tijdens het werk zat zijn een broek aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de KLM mag men uit een pakket kiezen en dus zelf samenstellen.
De 1 draagt liever rok de ander liever broek en weer een ander een broekrok.