Wat betekent heavy wanneer piloten dat woord achter hun vluchtnummer gebruiken?

Je hoort dat wel eens, dat piloten voor de landing zich melden via de radio, en dan iets zeggen van: hallo, hier vlucht KL 123 Heavy..... Wat betekent dat heavy?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een vliegtuig wordt Heavy genoemd als het in staat is een gewicht van meer dan 255.000 lbs (115 666.054 kg) kan vervoeren.

Dus ook als dat vliegtuig leeg is! Het gaat dus over waar het vliegtuig toe in staat is, niet hoe zwaar het op dat moment is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vol met passagiers is heavy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het een groot vliegtuig is (meestal een boeing 747 of een boeing 777) en dat ze dan melde dat er een groot vliegtuig moet landen/opstijgen en dat er dan een iets langere tijd moet zitten tussen het volgende vliegtuig. En dat het vliegtuig naar een grote gate word gestuurd en ze dan in de toren kunnen kijken welke gate het vliegtuig moet parkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hier boven gegeven antwoord is correct.
Een aanvulling.
We maken hier op Schiphol onderscheid tussen de grote vloot en de kleine vloot.

Groot is ICA (intercontinentaal) de 747-737-md11 etc en klein is europa (737- a320 etc etc.

Overigens is het gebruik van Heavy niet iets wat Altijd gebruikt wordt.