Waarom hoor je niets over een eventuele relatie tussen de crash bij tripoli en de aswolk uit IJsland?

Gisteren was in het nieuws dat de aswolken nu ook boven Noord Afrika hingen.. ze zouden 'er omheen vliegen'...
Het was een toestel van 6 mnd oud... nieuw dus...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zorgt alleen maar voor onnodige paniek. Er is nog helemaal niks onderzocht en men begint nu al weer te gissen. Om met zekerheid iets te weten, moeten we gewoon afwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Libië sluit een terroristische aanslag uit. Aan de aswolk lag het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog te vroeg. De pers loopt niet te speculeren en dat is maar goed ook. Bewijzen moeten ze hebben, vooraleer ze iets zeggen. Ze zullen de oorzaak zeer zeker vinden, het is nog veel te vroeg voor de vaststelling van een (mogelijk) verband. Maar ik vind je opmerking heel goed. De zware doos (die oranje is) zullen ze wel vinden en uitlezen. En dan zal het wel zichtbaar en bekend worden. We wachten af op de conclusie, want het moet boven water komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het NOS journaal hebben ze daarstraks (uurtje geleden) gezegd dat die aswolk nog heel ver van Libië verwijderd is.
13 jaar geleden
De aswolk is uitgesloten:

"BRUSSEL - Op het moment van de vliegtuigcrash in Libië hing er geen as van de IJslandse vulkaan boven Tripoli. Wel was er sprake van slecht zicht door laaghangende wolken. De as hing wel boven de Azoren en boven een deel van Frankrijk. Maar we hebben geen aanwijzingen dat er boven Tripoli as aanwezig was'', aldus een deskundige van het KMI. ''De foto's tonen wel veel nevel en laaghangende bewolking."

http://www.nu.nl/buitenland/2246259/geen-as-boven-tripoli-tijdens-crash.html