Hoe kan ik een klacht indienen over PostNL? De PostNL-klantenservice meldt me niet te kunnen helpen.?
Ik heb een brief naar het buitenland gestuurd. Met een verzekerservice. De brief was voor EUR 500 verzekerd. PostNL heeft onterecht dit bedrag als waarde van de brief vermeld. Daarom moest de ontvanger ruim EUR 45 betalen aan invoerrechten. PostNL verwijst me naar de douane van het land van de ontvanger. De douane is echter niets te verwijten. Zij heeft correct gehandeld op grond van de door PostNL vermelde waarde. Dus ik wil PostNL aansprakelijk stellen. Maar de PostNL-klantenservice weigert zelfs mijn klacht in behandeling te nemen.
Zei verzinnen deze waarde niet, die heeft u zelf aangegeven.
Kortom dat was de waarde.
Waar wil je ze voor aansprakelijk stellen?
https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/verzendopties/verzekerservice/
Dank voor je reactie. Aks iemand een diploma kwijtraakt, kan er een onderwijsinstantie die het heeft afgegeven, bevestigen dat het diploma wel uitgereikt was. De kosten van deze bevestiging, die zeker geen EUR 20 000 bedragen, kun je m.i. wel verzekeren.
Dank voor je reactie. In mijn geval is er sprake van de verzekerde waarde enkel bij het kwijtraken van de brief. Het lijkt erop dat dit geschil toch voor de Geschillencommissie is.
Dank ook voor je reactie!
De verzonden documenten hebben de genoemde waarde enkel voor mij. En enkel bij het kwijtraken van de brief. Voor anderen zijn ze maar papiertjes. Dus ik vind dat PostNL duidelijker had moeten aangeven dat EUR 500 enkel een bedrag is dat uitgekeerd wordt bij het kwijtraken van de brief. Maar ik ga alles uiteenzetten aan de Geschillencommissie!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.