Hoe verzend ik een brief naar Nederland vanuit België?

Ik zou graag een brief verzenden naar Nederland vanuit België.
Heb hier nog een doosje postzegels liggen (van die standaard met bloemen op).
Heb ik voor een zending naar Nederland speciale zegels nodig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Info
http://www.bpost.be/site/nl/verzenden/brieven-en-kaarten/internationaal
dudemeister
6 jaar geleden
nee hoor gewoon de zegels gebruiken - alleen de juiste waarde erop plakken uiteraard
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nu ja op de website van bpost krijg ik de indruk dat er speciale zegels nodig zijn (zegels voor "Europe"), maar ik vind het zelf toch wel heel raar dat er andere nodig zijn...

Antwoorden (1)

T beste dat je kan doen is naar de post gaan.
Die kunnen zonder blunders zeggen hoe veel zegels er moeten op plakken en als het bijzondere zegels moeten zijn, dan kan je ze meteen ook kopen.
Je spreekt over een brief. Als deze aan de norm (normale envelop en max 50g) voldoet heb je aan een zegel genoeg.

Blijkbaar moet er een 1 in een rode kring op een postzegel staan die je kan gebruiken om naar het buitenland te versturen. Dat type mag je ook voor het binnenland gebruiken. Dus de kans is groot dat de zegels die je hebt wel goed zijn.