Kan iemand de verzendkosten terug eisen na terugsturen product particulier?

Een man koopt een versterker via marktplaats van mij (Particulier). Samen een prijs overeen gekomen €35 voor versterker en €6,95 verzendkosten. Alles ok. En verstuurd.
Nu heeft de man de versterker weer terug gestuurd naar mij. (Omdat het toch net niet goede type was.).
Dus ik maak de €35 terug over.
Maar nu wil de man ook het geld van de verzendkosten terug. Dus de € 6,95.

Kan die de verzendkosten terug eisen ?

Ps. Heb zelf geen winkel of webwinkel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je hebt geleverd wat was afgesproken heb je voldaan aan jouw deel van de overeenkomst. Consumentenrecht is hier niet van toepassing. Een overeenkomst kan slechts worden ontbonden (teruggedraaid) wegens dwang, dwaling of bedrog. Heeft hij zich hier op beroepen? Het type is niet wat hij zocht, maar is dat zijn vergissing? Of was je niet duidelijk in je advertentie? Oftewel: als het op geen enkele manier aan jou is te wijten dat het niet goed uitpakte had je de versterker niet terug hoeven nemen. En hoef je de verzendkosten dus ook niet te vergoeden. Is het echter geheel aan jou toe te rekenen (je hebt de vergissing in de hand gewerkt), dan draai je ook op voor de extra kosten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100