Kan ik een pakketje ontvangen een ander land, via een postkantoor?

Iemand uit Noorwegen wil mij een pakketje sturen, maar ik wil liever niet mijn adres doorgeven. Kan dit persoon het pakketje naar een post kantoor sturen, en dat ik het daar ophaal?
Ik heb namelijk geen idee hoe dit werkt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sorry, maar heb je dan wat te verbergen. Zit er iets in het pakje dat niet mag?
Dat denk ik meteen bij deze vraag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Of je kent , vertrouwt de ander (nog) niet. Kan ook.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@TjaardVv, groot gelijk, voor je het weet staat zo iemand bij je op de stoep.Je kunt er zelfs voor kiezen het pakketje niet af te halen, wordt het teruggestuurd (maar niet op jouw kosten).

Antwoorden (2)

Nee, dat kan helaas niet. Alleen via webshops e.d. is het mogelijk om je pakket direct te laten bezorgen bij een punt van PostNL.
Wat je zou kunnen doen:
- het adres van een kennis of vriend opgeven (als deze hiermee akkoord gaat).
- het pakket naar het Nederlandse adres van de Huifkar laten sturen. Die brengt het dan bij jou.
http://www.huifkarverzendservice.nl/
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik snap de min niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ ik ook niet trouwens. Maar ja, niet iedereen is zoals jij, dat ze hun naam erbij durven te zetten.
Het schijnt WEL te kunnen (ook in Nederland):

Je kunt post sturen naar iemand die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft. Dit doe je als volgt.

Schrijf op de brief of kaart:
- de achternaam van de geadresseerde (in hoofdletters en onderstreept)
- de voornaam of voorletter van de geadresseerde
- ‘Poste restante’ (of als je post naar het buitenland stuurt: General Post Office/Office du Poste)
- de naam en adresgegevens van het postkantoor waar je de post naartoe wilt sturen
- het land van bestemming (in hoofdletters)
- je eigen adres (postcode en huisnummer)

De geadresseerde kan zijn post ophalen bij het betreffende postkantoor. Bij postkantoren in Nederland wordt de post maximaal één maand bewaard. In het buitenland varieert dit van 14 tot 90 dagen, afhankelijk van het land van bestemming. Is de bewaartermijn verstreken, dan sturen we de post terug naar de afzender.

https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/geen-vaste-woon-verblijfplaats/
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Klopt, wat @TjaardVv graag wil, kan wel
Ook in België. In België kan de geadresseerde of zijn volmachthebber zijn poststukken afhalen mits hij per zending een speciale taks betaalt. Ook de afzender kan de taks betalen.
Taks in België is € 1,50
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://web.archive.org/web/20120327031840/http://www.bpost.be/site/nl/residential/letters-cards/receive/poste_restante.html