Mag je zomaar naar de postbodes toelopen om te vragen of dat ze de post van een ander aan je te geven?

Een man die verder op in de straat naast ons woont loopt elke dag naar de postbode toe om te vragen/dwingen of dat ze mijn post aan hem willen geven zodat ik het zelf niet krijg mag dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Wat een bijzonder vreemde situatie omschrijf je hier, ik woon zelf in een slechte buurt, maar zo bont maken ze het hier niet.

Het antwoord op de vraag is al gegeven, namelijk dat vragen vrij staat, maar dwingen niet en dat de postbode zonder jouw toestemming ook niet mag meewerken aan zo'n verzoek.

Ik heb echter nog wel een aanvulling. Mocht je vermoeden of weten dat de postbode dit wel doet (je post afgeven dus), dien dan ook even een klacht in bij TPG, dat kan bijvoorbeeld via de onderstaande link. Als er sprake is van dwang zou het kunnen dat TPG of de postbesteller zelf aangifte moet doen, maar dit is een bijzonder ongewenste situatie en het kan denk ik geen kwaad TPG ook op de hoogte te stellen van het feit dat je het er niet mee eens bent dat je buurman dit doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heet tnt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb inmiddels contact gezocht met tnt post en ze zullen ernaar kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lodewijk, mooi die site er bij +1 @Flits, hartstikke goed, en laat het er niet bij zitten hoor.
Mocht het zo blijven, wéér bericht ervan geven, sterkte hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Morties, ja, het heet TNT, vergissinkje van me, de link klopte wel. @Flits77, ik sluit me bij wat Loes hierboven zegt aan. Houd het even in de gaten en klaag zonodig opnieuw, is mij laatst ook overkomen toen mijn post in plaats van in de brievenbus tot meerdere keren toe gewoon op straat belandde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb inmiddels contact gehad met TNT post en de dame zelf die bij ons standaard altijd de post rondbrengt heb ik ook even gesproken ze beweerd zelf dat de man in kwestie nog nooit naar buiten geweest is om aan de haar de post te vragen die aan mij toe behoort en er loopt echter op zaterdagen wel iemand anders en daar is het schijnbaar wel een paar keer aan gevraagd maar beweerd nog nooit iets afgegeven te hebben en met haar loopt nu voorlopig iemand mee om de post rond te brengen om te kijken wat er precies steeds fout gaat en als er nog klachten zijn moest ik gewoon weer contact opnemen met tnt post
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke goed, zo zie je maar, de volhouder wint.
Nu wordt het eindelijk nagekeken :)

Andere antwoorden (12)

nee dat mag niet.

tenzij je het zelf van te voren aangeeft dat de post bv tijdelijk naar je buren moet
14 jaar geleden
Vragen mag je dat altijd, maar de postbode mag het niet zomaar afgeven hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom doet die man dat? Burenruzie? Sowieso heeft die man blijkbaar geen leven, dan heb je namelijk wel wat beters te doen dan dagelijks de postbode op te wachten.

Maar op je vraag: die man mag dat vragen. De postbode mag het niet geven. En uiteraard mag die man de postbode niet dwingen het wel te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat om een ruzie in het vervoer we zijn allebei werkzaam bij het zelfde bedrijf en we hebben een tijdej bij elkaar in de bus gezeten het ging in eerste instantie om wie waar moest zitten hij was van mening dat ik niet voor in mocht op basis van het feit dat hij belangrijker zou zijn dan ik wat zover uit de hand gelopen is dat personeelszaken erbij gehaald is en gezegd heeft dat de eerste die instapt gewoon kon gaan zitten waar of dat hij wou dus ook voorin naast de chauffeur als er niemand zat wat ik dus ook altijd doe omdat ik bijna altijd de eerste ben die opgehaald word en de laatste ben die ook weer uitstap waar hij het niet mee eens was en daar voor steeds over de rooie ging en ook een paar keer ziek gemeld heeft omdat hij niet voorin kon ze hadden van personeels zaken toen op een gegeven moment mij naar een andere bus over geplaatst nadat ik een vrije dag had opgenomen waar hij ook weer over de rooie van raakte omdat hij vond dat het eerst met hem over legt moest worden terwijl hij mijn chef niet is en op dat moment ook niet was en ook op dat moment mijn chauffeur ook niet was en om die reden ook niet had hoeven doorgeven
sinds dien is hij continu bezig om mensen tegen mij op te zetten hij heeft me ook al een keer met de dood bedreigt wat ook bij personeels zaken gemeld is waardoor ik nu op een afdeling werk die op camera bewaking te horen en te zien is voor een zekere bescherming waar personeels zaken ook al bedreigt heeft zijn functie als chauffeur en als voorman af te pakken binnen het bedrijf durft hij niks meer bij me omdat hij steeds op zijn donder krijgt van personeels zaken en probeerd het nu prive waar hij me al zo bang gemaakt heeft dat ik wil verhuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al aangifte gedaan? Zo te horen gaat dit verder dan een werkconflict. Het kan zijn dat je werkgever dit liever 'in goed overleg' (of noem maar een nietszeggende term die 'doofpot' betekent) wil oplossen, maar zodra er sprake is van fysieke bedreiging (en dat is een doodsbedreiging), wordt het gewoon een zaak voor de politie. Zelfs als ze er in eerste instantie verder niets mee doen, is het goed als de politie op de hoogte is van de situatie. Mocht het een keer echt uit de hand lopen, dan weten ze bij wie ze als eerste aan moeten kloppen.
Ja dat mag, totaal geen probleem, maar een postbode mag daar niet op ingaan en het verzoek weigeren...

Dus dat gaat die man niet lukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet, heeft toch met schending van je privacy te maken? Ik zou het eens nagaan bij tnt. En anders melding maken bij de politie...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou die man jouw post opvragen bij de postbode..
De postbode mag nooit of te nimmer zomaar post aan iemand afgeven, nooit.
Bel eens naar TNT post, en vertel je verhaal, ik vind het een heel raar verhaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij beweert dat hij mijn post wil hebben om ermee naar personeels zaken te gaan van mijn werk om te vragen of dat ik wel of geen recht heb op de spullen en de brieven die met de post mee komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft heel vreemd, wat die postbode doet, dit lijkt chantage..
Je moet morgen hier echt melding van maken, bel naar tnt post, doen hoor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die man mag je aangeven wegens brief geheimen schending. De postbode zal niet je post afgeven. ALS HIJ DAT DOET KOST HET HEM ZIJN BAAN, maar je heb tegenwoordig niet alleen de TNT die post rond brengt en daardoor is het wel aan te raden om naar de wijk agent te stappen om hun te vragen een gesprek aan te gaan met die man. Meld het wel bij de TNT, want die legen een kaartje in het vak van die wijk met een waarschuwing en als die man die postbode dan nog lastig valt met die vraag dan stapt de manager met de wijk agent naar die man.

Het is niet nieuw, het gebeurd vaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere postbezorgers mogen hun post OOK niet afgeven aan een ander dan de bewoner, en dan nog alleen als die aan de andere kant van de voordeur staat. Op straat post afgeven mag nooit ofte nimmer, ook niet bij DHL en Sandd en wat er nog meer voor postbezorgers rondlopen in een wijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar je weet als bewoner niet welke postbezorger actief is in jouw wijk. Ik weet niet of je die ook Sandd of DHL of die andere bedrijven kan bellen met deze klacht. Ik weet het wel van TNT.
Ja hoor dat mag hij.

proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag niet.
spreek de postbode of de postbedrijven
erop aan als het wel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag.
De postbode mag niet op het verzoek ingaan , doet de
postbode het toch,dan doet Hij/Zij zijn werk niet goed,en
zou ik het melden bij het postbedrijf.
Als dat niet helpt aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, en als je het toch wilt moet je het bewijzen.