Krijg ik mijn pakket alsnog na het betalen van een boete?

Ik heb meer dan een maand geleden iets besteld op DHgate, een paar weken geleden vroeg de douane om een factuur die ik op mijn beurt gevraagd heb aan de verkoper en mij een (ondergewaardeerde) factuur terugstuurde. Ik heb dit dan maar opgestuurd naar bpost die de inklaring zou doen. Vandaag krijg ik een mail dat de douane de fiscale overtreding gezien heeft en ik waarschijnlijk een boete zal moeten betalen. Zou ik mijn pakket nog geleverd krijgen of niet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Ja als je een boete krijgt en betaald geen probleem wordt je pakket gewoon geleverd.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je enig idee hoeveel die boete zou kunnen zijn? Ik heb €59 betaald voor het pakket, maar het werd ondergewaardeerd tot 10 USD
ronron1212
4 jaar geleden
Nee heb ik niet
TurfGraver
4 jaar geleden
Mits artikel niet illegaal is natuurlijk.
En de boete?
https://www.sva.nl/weg-en-wagen/europese-richtlijn-voor-douaneboetes-bij-overtreding-van-douanewetgeving
Inekez1
4 jaar geleden
Los van de boete zul je ook alsnog de verschuldigde btw en douanekosten moeten betalen, die je ook had moeten betalen als de factuur wel correct was geweest. Dat zal bij elkaar ongeveer 25 euro zijn.