Als je een kerstkaart met kinderpostzegels uit 2012 wilt versturen hoeveel moeten er dan op?

Ik vermoed dat een kerstkaart sturen 65 eurocent kost in 2016. Een kinderpostzegel uit 2012 heeft een waarde van 1 + 0,25 eurocent.

Maar hoeveel kinderpostzegels moeten erop één kerstkaart?

7 jaar geleden
6.4K
Antoni
7 jaar geleden
Een postzegel met een waarde 1 mag je steeds blijven gebruiken voor het versturen van een kaart, ook wanneer de prijs van de postzegel(s) in de winkel stijgt. Je hoeft dan niet bij te plakken om de nieuwe prijs te bereiken.

Het beste antwoord

1 kinderpostzegel heeft een postzegelwaarde van 1. Dat is momenteel 73 eurocent en dus veel meer waard dan een decemberzegel. 1 kinderpostzegel is dus ruim voldoende voor 1 kerstkaart.

Maar als je 10 kaarten wil versturen is het goedkoper om nu 10 speciale decemberzegels te kopen voor je kerstkaarten en de kinderpostzegels te bewaren voor gewone post. Na 6 januari hebben de kinderpostzegels gewoon nog / weer de waarde van 1 normale postzegel.

Die +25 ct is de bijdrage voor het goede doel. Die heb je betaald bij aanschaf van de kinderzegels en hebben geen betrekking op de waarde ervan.
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Hij is wel van 2012. Is de waarde 1 dan na vier jaar nog hetzelfde: 73 cent?
Inekez1
7 jaar geleden
De waarde blijft altijd de waarde van 1 postzegel, ongeacht hoeveel cent dat zou zijn. Alleen met oude decemberzegels die je buiten de decemberzegelperiode wil gebruiken moet je bijplakken.
https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/postzegels/oude-postzegels-gebruiken.html
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Vroeger moest he bijplakken maar sinds er geen geldwaarde meer op de zegel vermeld staat behalve de "1" hoeft dat niet meer.