Mijn brief is exact 20 gram maar met een postzegel iets meer. Moet ik er dan een tweede bijplakken?

Of is er een tolerantie van postnl? Net zoiets als je geflitst wordt vanaf 57 terwijl je maar 50km/u mag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Nee je hoeft er niets bij te plakken als je brief zonder postzegel 20 gram weegt
is 1 postzegel genoeg
hoe ik dit weet ik heb 24 jaar bij de post gewerkt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
noki
6 jaar geleden
Klopt, als je de brief op de weegschaal legt geeft hij het gewicht aan. Aan de hand daarvan wordt er een postzegel geprint, die er daarna opgeplakt wordt.
noki
6 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geldt dat ook voor mensen met zwaar speeksel?