hoeveel importkosten moet ik betalen?

Hallo,

Ik heb zojuist een pakketje besteld uit Amerika nu heb ik dus gelezen dat je boven de 22 euro invoerkosten moet betalen. Nu heeft mijn pakketje een waarde van 18 euro + ik heb nog 8 euro verzendkosten moeten betalen wat 26 euro maakt. Mijn vraag is nu: moet ik nu alsnog extra kosten betalen of worden de verzendkosten niet meegerekend en zo ja, hoeveel moet ik nog extra betalen zodra het pakket aankomt.

Mvg

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Tot € 22,- (exclusief verzendkosten) worden er geen invoerrechten en BTW gerekend.
In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt. Dus ookal staat er als totaalbedrag 26 euro hoef ik niks extra bij te betalen omdat de waarde zelf maar 18 euro is?
SimonV
6 jaar geleden
Precies!
Het gaat enkel om de waarde van het pakketje zelf.