Wordt een pakket bezorgd tot in het wooncomplex?

Hallo,

Misschien een domme vraag maar ik heb sinds kort een studio op de 2e verdieping van een wooncomplex. Ik woonde hiervoor bij mijn ouders. Is het gebruikelijk dat postnl en andere pakketdiensten het pakketje tot aan de deur van de studio brengen, of moet ik zelf beneden het pakketje komen ophalen? Bij Ikea geven ze aan dat je moet vermelden op welke verdieping je woont zodat ze het komen brengen, maar een andere webshop (Emma) zegt te leveren tot aan de eerste deur. Wat is eigenlijk het meest gebruikelijk?

een jaar geleden
4.2K
Pieterke
een jaar geleden
Post.nl brengt het tot aan jouw eigen voordeur. Dat wordt meestal ook door andere bezorgdiensten gedaan. Zo niet, dan staat het vermeld op de site.
Bij Ikea gaat het vaak om grote(re) zware artikelen. Daarom willen ze weten op welke verdieping je woont.
TurfGraver
een jaar geleden
Gebruikelijk is bezorging tot aan voordeur.
Als er een intercom is kan men verwachten dat u naar beneden komt of u vraagt deze naar boven te brengen.
ronron1212
een jaar geleden
@Pieterke in een grote flat is de deur die toegang geeft tot de intercom het bezorg plekje en verder komt geen enkele bezorgdienst van post.
tinus1969
een jaar geleden
Waar zit je brievenbus? Pakketbezorgers zullen iha niet verder bezorgen.
Pieterke
een jaar geleden
@ronron1212: Oké, daar kun je gelijk in hebben. In mijn kleine flat wordt wel altijd tot aan mijn eigen voordeur bezorgd door Post.nl.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
In de flat tegenover ons van 12 hoog, ik woon er zelf niet in, zie DHL, DPD, Post.nl etc elke dag over de galerijen lopen.Picnic en AH idem dito tot aan de voordeur op de galerij.
Anna1997
een jaar geleden
Net weer post gehad, was het emma kussen. Werd gewoon bezorgd tot aan mijn voordeur.

Antwoorden (1)

Altijd worden pakketten/supermarktboodschappen/maaltijden bezorgd aan de voordeur van de woning, ook al woon je in een grote flat op de 12de etage achterin.
Een enkele maaltijdsbezorger vertikt dit (moe of lui of foutief geinstrueerd - dat blijft een mysterie) en zet de doos naast de hoofdingang van een grote flat. En pas na drie uren (je informeert: waar blijft mijn maaltijd?. Antwoord: 'Hij is toch echt bezorgd') kom je er achter dat de maaltijd inderdaad 'bezorgd' is...
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
@SentWierda ik heb ik een zeer grote portiek flat gewoond 17 verdiepingen. De postpakketen werden daar niet verder bezorgd dan tot de brievenbus dus entree hal van het gebouw daar waar de bellen zitten.