Wat moet ik doen om eten naar Amerika te sturen?

Ik zou binnenkort graag een pakketje naar Amerika versturen met daar o.a. een aantal typisch Nederlandse snoepjes/koekjes. Ik vind verschillende dingen op internet over eten naar Amerika versturen, maar ik snap niet helemaal hoe dit nu in zijn werk gaat. Moet ik dit eerst aangeven, en hoe dan, of kan ik dit zomaar versturen als het onder een bepaald bedrag zit?

12.1K
Ivana
3 jaar geleden
Er zijn een aantal zaken die Amerika niet in mogen. Californië bijvoorbeeld laat geen fruit/sinaasappels toe.
Ik zou eerst even uitzoeken wat je wel en niet mag versturen naar dat deel van Amerika wat je op het oog hebt.

Het beste antwoord

PostNL:

Als je post naar het buitenland verstuurt, ontvang je van ons een douaneformulier. Deze ontvang je bij een PostNL-locatie of online via app/web. Op dit formulier geef je de inhoud, waarde en het gewicht aan. Plak het formulier op de brief of het pakket. De plaatselijke douane bepaalt of de verstuurde post aan de eisen voldoet. Ook bekijken zij of de ontvanger invoerrechten moet betalen.

Geschenkzendingen naar Amerika met voedingswaren die je als consument naar consument stuurt hoef je niet aan te melden.
Anders moet je deze vóór verzending digitaal aanmelden bij de Food and Drug Administration (FDA). Daarvoor moet je je eerst registreren via Registrar Corp. Heb je een registratienummer gekregen? Breng dit Prior Notice Number duidelijk zichtbaar aan op het verzenddocument van het pakket.
SimonV