Kan een poststuk zomaar verdwijnen ?

Het gebeurt mij nu al voor de derde keer dat een aan mijn geadresseerd poststuk leeggehaald of helemaal niet bij mij aankomt. Een week geleden is een oud mobieltje (telefoon) verstuurd en nog steeds niet bezorgd. Ook kreeg ik een tijd geleden tot twee keer toe een plastic zakje met een duidelijk opengescheurde envelop waar een broche had gezeten.
Vooral een telefoon moet dan toch boven water komen in het sorteercentrum ? Je zou toch denken dat als dat in een sorteermachine blijft steken of uit de envelop valt het uit de machine gehaald gaat worden.
Je zou toch verwachten dat als ik opgeef in welke brievenbus het gepost is en waar het bezorgt had moeten worden dat het dan boven water komt.
Of moet ik vrezen dat het verdwijnen der poststukken niets met sorteermachines temaken heeft ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, zomaar kan dat niet en het ligt niet aan de sorteermachine. Wat ronron zegt vermoed ik ook. Als je een zending verstuurt en je wil toch een soort garantie hebben moet je het aangetekend versturen in een doosje wat niet door de brievenbus past, dan is het verzekerd tot €500,- Als je het verstuurd als een aangetekende brief is het maar verzekerd tot €50,- NB het verschil in verzendkosten is slechts €0,25 (8,60 vs 8,35)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100