Wanneer moet ik een kaart versturen, zodat hij op maandag aankomt?

Ik wil graag dat een valentijnskaart op ma 14 februari aankomt. Ik kan het niet helemaal goed inschatten, hoe lang van te voren ik hem moet posten, ik stuur niet zoveel met de post :p Moet ik het die zaterdag of die vrijdag opsturen? Op zaterdag wordt wel nog de brievenbus geleegd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (5)

2dagen eerder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zaterdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zaterdag denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kaart via een website verstuurt (Hallmark, kaartjeposten) kun je vooraf instellen welke dag je wil dat de kaart aankomt. Kan ook een optie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voormalig postbezorgster kan ik vertellen dat er op maandag geen post bezorgt wordt. Alleen belangrijke stukken van bedrijven danwel aangetekende brieven en garantiepost worden bezorgt.

Kosten van aangetekende brieven danwel garantiepost zijn 7 euro. Er komt dan een zegel op die ongeveer twee keer groter is dan de postzegel.

Op zaterdag wordt de brievenbus wel geleegd, maar alle gewone poststukken zullen dinsdag pas aankomen. Als het goed is staat dat ook op de brievenbus zelf wanneer de volgende keer is dat de bus geleegd wordt.

Ik zou zelf de voordelen tegen de nadelen opwegen: is je kaart 7 euro waard dat deze persé op maandag moet aankomen?

Mocht je toch besluiten om je kaart aangetekend te versturen, dan zou ik hem zelf in een envelop doen, vanwege de grote van de sticker, het ziet er dan meteen een stuk minder "streng" uit en het is voor de ontvanger leuker om open te maken ;).

Of je plakt hem er gewoon op....