Iemand ervaring met het versturen van een pakket naar het buitenland?

Ik wil een pakket sturen naar het buitenland ( Marokko ) het is de eerste keer dat ik zoiets doe. Iemand ervaring met Post Nl? Is post NL betrouwbaar? of is er een ander bedrijf waarbij ik het beter kan afgeven?? Ik wil natuurlijk wel garantie hebben dat het aankomt.. Let me know :)

6.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
PostNL is de grootste (dacht ik) postbezorger van Nederland, waarom zouden die niet betrouwbaar zijn volgens jou?
Flowerpower19
7 jaar geleden
Ja dat klopt het is meer dat ik nog nooit een pakket heb gestuurd via post NL, en nu heb ik een pakket wat helemaal naar marokko moet. Op internet kom ik er ook niet uit kan geen recente ervaringen vinden.. vandaar mijn vraag zodat ik zeker kan weten dat wat ik opstuur aankomt.
dudemeister
7 jaar geleden
jahoor onlangs nog iets naar de US of A verstuurd - allemaal prima aangekomen
zorg gewoon dat je altijd een bewijsje krijgt van afgifte en gebruik een formuilier met een barocode erop die je kan traccen via internet. zo volledig mogelijk adres ed en ook jouw gegevens - voor als ie terug moet - ook goede beschrijving van de inhoud i& waarde inhoud s belangrijk
dan gaat het prima lukken

Antwoorden (1)

In december heb ik een pakket met PostNL naar Roemenië gestuurd. Geen Track&Trace erbij en pakket is prima aangekomen.

In jouw geval zou ik wel voor Track&Trace kiezen. tot 2kg kost dit naar Marokko €24.30. Zie link beneden voor alle tarieven.

Je hoeft niet bezorgd te zijn dat het niet aankomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Flowerpower19
7 jaar geleden
Heel erg bedankt!!
Flowerpower19
7 jaar geleden
Nog een klein vraagje over de adressering kan ik dat gewoon zelf op een papiertje schrijven + telefoon nummer eronder en dan op pakket plakken of doen ze alles op postkantoor....? Frankeren doen ze namelijk op postkantoor. Of heb ik het fout.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk op de link van postNL. Je kunt gewoon op pakket versturen klikken en dan een label maken met adres. Die kun je online betalen, dan printen en op je pakket plakken met brede plakband ofzo. Daarna naar de Alber Heijn ofzo brengen en dan krijg je de Track&Trace code.