Hoeveel metro's rijden er op 1 traject?

Omdat het er meer dan 1 moeten wezen want er zit gemiddeld 3 minuten tussen de metro's.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het centraal station die kan op het einde maar 2 metro's bergen terwijl dat traject toch bijna wel 30 minuten duurt geloof ik.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De interval is een deel van de oplossing, bij een traject van 30 minuten en een 3 minuten interval lijken 10 metro's het meest logisch. In tegenstelling tot de bus echter is het wel noodzakelijk dat ook de keermogelijkheden er zijn voor de metro. Dit kan er voor zorgen dat er een extra metrostel nodig is om de dienstregeling te rijden. Een bus kan namelijk afwijken van zijn route en een relatief kleine draai maken. Metro's zijn gebonden aan de rails en moeten daar optimaal gebruik van kunnen maken. Dat kan de reden zijn voor eventuele extra inzet.
Tenslotte nog even de definitie van een metro, ik neem aan dat je bedoelt het totaal van 1, 2, 3 of 4 metrostellen dat tgelijkertijd aan elkaar vastzit tijdens het rijden. Als je oplet zie je in de spitsuren 4 metrostellen aan elkaar, en daartussen meestal 3. 's Ochends vroeg of 's avonds laat zijn dat er vaak 2 of soms maar 1. Als je die som gaat maken wordt de puzzel nog een stuk ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

klopt en zal per traject verschillend zijn..... als er 3 minuten tussen zit en een heel traject duurt 30 minuten zijn het er 10 toch....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net als met bussen:
[omlooptijd] gedeeld door [interval]
Omlooptijd is de totale tijd voor een rondje inclusief stilstaan om de volgende vertrektijd
weer af te wachten (stationnement)
Interval is de tijd tussen twee opeenvolgende
voertuigen.