Waarom volgt er geen schrikreactie? Zie uitleg.

Als je in de trein zit en je raast met zo'n 130km per uur over het, komt het uiteraard regelmatig voor dat er een trein uit tegengestelde richting komt. Het valt me op dat er nooit iemand van schrik van z'n stoel afvalt wanneer de tegengestelde trein plots voor je raampje schiet. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel je loopt in het donker langs het strand, je hoort de golven van de branding, de meeuwen vliegen laag over en ineens passeert er een trein in volle vaart!!!
Reken maar dat je, je rot schrikt of erger!!
Omdat je brein er totaal geen langskomende trein aan het strand verwacht, maar zit je in de trein, dan "weet" je brein dat het ieder moment kan gebeuren, dus schrikt je brein er niet meer van.
Het verwacht dus een langskomende trein.
Dus schrik je niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de juiste manier uitgelegd.+1

Andere antwoorden (4)

Je weet dat dit kan gebeuren dus schrik je er niet van. Alleen onverwachte bewegingen kunnen je doen schrikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je weet dat er in principe niets kan gebeuren. Toch zullen er genoeg mensen die wel schrikken, maar dat is niet zo zichtbaar voor een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hen je het mis, ik schrik me soms het .......
Niet dat ik van mijn stoel val, maar schrikken doe ik er zo nu en dan zeker van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een trein heerst er een veilige sfeer:
Je zit in een stevige trein.
Mensen om je heen zijn rustig.
Misschien ben je wat duf.

Verder:
Het gaat zo snel dat je lichaam niet bedenkt waar het heen moet dus je blijft stil maar misschien schrik je wel van binnen.
Het is een gewoonte geworden.
Het is eigenlijk ook wel interessant om naar te kijken of luisteren. (Geld natuurlijk niet voor iedereen)