Waar zijn de kastjes met de vier cijfers voor, die in bijna alle coupés van de NS treinen zitten?

Zie foto.

De cijfers zitten op een rolletje en kunnen veranderen en zijn dus niet het treinstelnummer. Misschien is het het ritnummer ofzo? Ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is dat toch het treinstel nummer. Maar die kan veranderen afhankelijk ban de configuratie en of de trein als intercity of stoptrein gebruikt wordt.

Toegevoegd op 11-05-2009 16:47:34
ban moet van zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! Soms wordt de trein op een station opgesplitst en roepen ze om welk treinnummer naar welke bestemming gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd dat is een goede toevoeging daar dacht ik ook nog aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks beide voor jullie antwoord!

Andere antwoorden (1)

het is het nummer van de coupe waar je inzit, die dus weer onderdeel is van een stel.
zo weten schoonmakers in welke wagon ze de graffetie moeten halen van stoel nummer ?? of als er wat aan de hand is.

x