Kan je bij een NS kaartjesautomaat nog een kaartje kopen met een ander vertrekstation?

Bij de oude automaten kon dat.
Ondanks de OV chipkaart is dat soms nog nodig, bv bij een Jaartrajectkaart. Die kun je nog niet gebruiken voor reizen op saldo.
Als je dus een Jaartraject kaart hebt van Rotterdam naar Den Haag, maar je wil naar Leiden, dan moet je dus een aanvullend kaartje kunnen kopen van Den Haag naar Leiden. Of in Den Haag HS uitstappen en met een aparte OV chipkaart inchecken en met een volgende trein verder. Onhandig en tijdrovend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Je kunt bij de kaartautomaat op station A een kaartje kopen om van station B naar station C te reizen.

Als je wilt, kun je dit thuis oefenen. Zie onderstaande Bron voor de webdemo van de kaartautomaat.

Toegevoegd na 4 minuten:

Op de demo staat "Raak het scherm aan", net als bij de echte kaartautomaat. Als jij op je PC geen aanraakscherm hebt, moet je bij deze simulator met je muis klikken - anders krijg je van die vieze vingervlekken op je scherm.  ;-)

Kaartje kopen van B naar C: kies eerst je bestemming. In het volgende scherm staat dan "Van" en "Naar" aangegeven, waarbij "Van" het station is waar je op dat moment staat. Klik op het woordje "Van" om je vertrekstation te veranderen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top

Andere antwoorden (3)

Laatst nog gedaan: ja hoor, dat kan! Eerst selecteer je zoals normaal je bestemming. In het scherm dat je dan krijgt, kun je het vertrekstation aanraken om te wijzigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ja hoor dat kan nog steeds .ook bij de loketten binnen kun je nog kaartjes halen met ander vertrekstation.(op de grotere stations)je hebt het over rotterdam en denhaag en daar is het zeker geen probleem.op kleine stationnetjes kun je alleen uit de automaat halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik ga natuurlijk niet bih het loket in de rij staan, omdat NS niet in staat hus hun eiegn jaartrajectkaart als OV-chippkaart in te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee alleen in nood gevallen je kan natuurlijk ook de automaat gebruiken. stom dat het niet anders kan eigenlijk.
ja dat kan nog steeds. Wat ook kan is dat je vooraf via internet en zelf je kaartje print. Werkt prima ik doe het regelmatig