Kan je erop vertrouwen dat de planning in de ns app klopt?

Vanaf morgen zijn er stakingen en toch zie ik dat bepaalde stoptreinen alsnog ingepland staan om te rijden. In het verleden heb ik op bussen staan wachten die niet kwamen opdagen en ik vroeg me af, voordat ik een hele planning maak die in de soep loopt, of deze stoptreinen ook daadwerkelijk ingepland staan. Misschien dat ze die gewoon vergeten zijn eruit te halen?

1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Het heet staking dus plannen is altijd risico je weet niet wie er allemaal zullen staken,
tinus1969
een jaar geleden
De NS rijdt, de regionale vervoerders niet. Dus check welke maatschappij je trein rijdt.
Inekez1
een jaar geleden
https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/stakingen-in-het-streekvervoer-van-maandag-6-t-m-vrijdag-10-februari.html In principe rijden de treinen van NS wel, maar 100% zekerheid heb je nooit. Check vlak voor vertrek nogmaals de app voor de meest actuele informatie. Treinen van andere vervoerders kunnen uitvallen, maar een dag van tevoren is nog niet te zeggen welke treinen dat zullen zijn. De mensen die morgen gaan staken, melden dat pas 's morgens voor hun dienst begint. Pas op dat moment kunnen de planningen aangepast worden. Aangezien die planning continu verandert, kan het systeem overbelast raken waardoor de informatie niet meer helemaal actueel is. Houd rekening met uitval van ritten, vertraging en drukte in treinen die wel rijden.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou het even nazoeken. Het gaat om een staking in het streekvervoer. De NS rijden in principe dus wel. Bij andere vervoerders hang het er van af. Bij Arriva rijden ze bijvoorbeeld deels wel en deels niet. Zo kondigen ze aan donderdag niet te rijden tussen Leeuwarden en Groningen. Let er ook op dat het kan zijn dat treinvervangend vervoer misschien ook niet rijdt, zoals bij een aanrijding.

Antwoorden (1)

Het lijkt mij logisch dat er nog stoptreinen zijn ingepland. De NS staakt de komende dagen niet. Dus hun stoptreinen zullen rijden.
Alleen het personeel van de streekvervoerders gaat staken. Het personeel van de vervoersbedrijven NS, HTM, GVB en RET staakt niet.
een jaar geleden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Klopt niet helemaal. Metro's en trams van de RET rijden wel maar een deel van de bussen niet.