Mag je bij een vrij reizen en een meereiskaartje, met de overgang 2-1 dagkaartjes gebruiken ?

Mijn vader heeft vrij reizen en mijn moeder zo;n meereiskaartje, mogen zei allebei ook nog 1e klass reizen met die bonnen van overgang 2-1 dagkaart ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens ns.nl was de meereiskaart geldig t/m 28 februari 2010. Je vader mag met de overgangskaart een dag gratis eerste klas reizen. Je moeder zal een kaartje moeten kopen voor tweede klas met 40% korting (of gaan reizen op tegoed).

De bonnen zijn geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs van de NS Uitgezonderd De kaarten die via Blokker of AH zijn aangeschaft of de Zomertour van NS. Dus volgens mij mag het. kijk anders even op ns.nl/spoorweken voor alle informatie.

Je vader mag z'n vrij reizen gebruiken, want dat is een geldig 2e klas kaartje. Die mag hij vervolgens upgraden naar 1e klasse. Het meereiskaartje staat een sterretje bij de klasse, die geldt bij elk willekeurig kaartje van een andere reiziger. Dus je hebt maar één 2-1-dagkaart nodig, samen met de meereiskaart.

je vader kan gewoon met zijn vrije keuzedag en overgang je moeder als meereizer meenemen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100