Wat houd OV-Chipkaart in ?????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
Geweldig dat je niet meer in alleen hoofdletters schrijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als U vragen stelt, is het handiger om de CAPS LOCK uit te zetten, die zit links onderin, boven de shift toets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De capslock is uit.... ahhhhhhh verademing alom. Dank U :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, ik zag al die vraagtekens :( ik was weer iets te voorbarig, komt natuurlijk dat ik zo'n goede nachtrust heb gehad :)

Het beste antwoord

De OV-chipkaart is een elektronische pas waarop reissaldo en vervoersrechten kunnen worden geladen voor het openbaar vervoer in Nederland.

Het systeem maakt de combinatie mogelijk van kaartintegratie (dezelfde kaart bij verschillende vervoerders gebruiken) met tariefdifferentiatie (het tarief is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van de vervoerder, en eventueel ook van de tijd van de dag en dag van de week, en van de kwaliteit van het vervoer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De OV chipkaart is een soort bankpasje dat je kunt gebruiken als bus-tram-metro-treinkaart.
Hoe het precies werkt vind je op de bron
14 jaar geleden
Ha, die Daddy700;

In theorie een beter en eenvoudiger systeem van betalen in het OV, in de praktijk een fraudegevoelige verkapte forse prijsverhoging.