Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb vandaag automatisch opladen aangevraagd en geactiveerd bij mijn OV-chipkaart. Vanaf wanneer laadt hij automatisch op?

Ik heb vandaag iets na 18 uur automatisch opladen geactiveerd bij een oplaadpunt op mijn OV-chipkaart.
Als ik morgen met het OV wil, staat er dan al € 20 op (wat ik heb ingesteld) of duurt dit langer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je schrijft in je vraag dat je het hebt "aangevraagd", maar ik begrijp uit je toelichting dat je het al veel eerder had aangevraagd, en je met de instructies die in brief staan, je kaart zèlf hebt geactiveerd om automatisch op te laden. In dat geval kun je morgen gewoon reizen, want zodra je incheckt, wordt er op dat moment automatisch 20 Euro opgeladen, en afgeschreven van je bankrekening.

Mocht je echt niets aan het toeval willen overlaten, dan kun je voor één keer voor de reis van morgen de ritprijs even ruim gokken, en het bedrag bij een oplaadpunt handmatig opladen. Dat kun je doen door je reis te plannen op 9292.nl en te klikken op details. Dan zie je de ritprijs. Goede reis! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had dat ik er eerst wat geld op niest zetten en daarna deed hij het gewoon. Dus ik denk dat je er eerst wat op moet zetten en hij het daarna gewoon doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, zou het geld al op je OV moeten staan! En kan je daar morgen gewoon mee reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook automatisch opladen ingesteld en bij mij laadt hij op als ik onder de 5 euro kom. Waarschijnlijk kun je er morgen gewoon mee reizen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding