Wat mankeert er aan dit verkeerslicht? zie filmpje?

vanaf zondagochtend 6 uur begint dat ding keihard te ratelen, en dit gaat de hele dag zo door

https://www.youtube.com/watch?v=cPnzjiU6gTE

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Dit soort vragen kun je iha goed aan de gemeente stellen ( die is ook wegbeheerder). Adressen/telefoonnummers staan op de website.
Amadea
een jaar geleden
Volgens mij staat er iets fout afgesteld. Alleen als er verkeer is zouden die voetgangerslichten moeten signaleren dat het groen of rood is. Je ziet nu dat het telkens direct na heel even rood weer op groen gaat.

Antwoorden (2)

Dit klinkt als het geluidssignaal, dat soms bij de verkeerslichten van een voetgangersoversteekplaats zit. Aan de hand van dit signaal weten blinden en slechtzienden of het licht op groen is of op rood.
Zo te horen klinkt op het filmpje het geluid van meerdere verkeerslichten (dat staat ook in de titel) door elkaar. En daardoor is het niet goed te horen. Maar het lijkt het langzame signaal (licht staat op rood). Als het sneller gaat, dan staat het licht op groen.
Mogelijk is dit geluidssignaal 's nachts uitgeschakeld, en gaat het om 6 uur 's morgen weer aan.
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
+
Dit is inderdaad het geluid dat ik ook herken. Bij weinig verkeer (op zondagochtend) zullen de voetgangersoversteeklichten vaker op groen staan en zullen die dingen vaker ratelen. Het is inderdaad best irritant. De rest van de dagen zal hetzelfde geluid geproduceerd worden door de stoplichten, maar dan verstomt dat in het geruis van verkeer en leven in de buurt. Vraag je gemeente eens of het mogelijk is om het geluid uit te zetten op bepaalde tijden, of om bewegingsdetectoren te plaatsen zodat het pas in actie komt als er daadwerkelijk een persoon wil oversteken. Alle voetgangersstoplichten op rood tot het moment dat er iemand wil oversteken (sensor of drukknopje) is ook een optie, dan word je alleen wakker als er iemand wil oversteken.
Ik zie een bij t=33s even wapperend doek (onderaan die witte lap). Zoiets zou een bewegingsmelder voortdurend kunnen triggeren. Het snel ratelen gaat ook synchroon met het op groen springen van het voetgangerslicht middenboven in het beeld, en omdat er op een stille zondagochtend verder geen verkeer op de andere armen van het kruispunt is, kan het in de war gebrachte systeem het voetgangerslicht telkens weer opnieuw een tijdje op groen zetten.

Kan het zijn dat de video opgenomen is vanaf een balkon van het wooncomplex Duivenwal, op de hoek met de straat Kerkewijk? Op https://goo.gl/maps/SAiF8U7MCmEehzreA is dat reclame-spandoek te zien, en bovenaan de zijkant van het voetgangerlicht is ook een sensor zichtbaar van een bewegingsmelder voor de oversteek van de Duivenwal.
Er zit overigens ook een gewone drukknop op de paal van het voetgangerslicht vlakbij dat spandoek. Misschien is die drukknop beschadigd en blijft hij hangen?
Het zou ook kunnen dat dat reclame-spandoek onderaan sinds kort niet meer goed strak bevestigd is en dat het dáárdoor bij winderig weer nu ineens die bewegingsmelder is gaan triggeren.
De wind kan mogelijk ook ook vat hebben op het op de Streetview foto aanwezige windgevoelige begroeiing net naast het voetpad.

Toen de voortdurend rondom foto’s makende Streetview auto de Duivenwal in wilde rijden stond het voetgangerslicht blijkens de toen gemaakte foto's trouwens óók alweer op groen!
Toegevoegd op 31 januari 2023 14:49: bron
Bordensteker
een jaar geleden