Hoe werkt een OV fiets huren bij een zelfservice stalling?

Ik heb het onlangs geprobeerd op station Barneveld Noord maar ik kreeg het niet voor mekaar.
Ik zou een sleutel moeten krijgen om zo'n fietskluis open te maken maar ik weet niet waar die vandaan moet komen.
Het werkt in ieder geval niet zoals op de instructies op de ov fiets site.

Amadea
4 jaar geleden
Even een domme vraag: staat er wel een abonnement voor een ov-fiets op jouw ov-chipkaart?
grasmaaier
4 jaar geleden
Ja, die staat er op. Daar heb ik een hele cent voor betaald.

Het beste antwoord

De kluisjes hebben wel een slot (sleutelgat), maar je hebt geen sleutel nodig om het deurtje te openen.

Steek je pas in de gleuf van de automaat, maak de keuze om een fiets te huren, de automaat geeft dan aan uit welk kluisje je de fiets kunt halen. Het deurtje maak je open door de hendel omhoog te trekken.
4 jaar geleden
grasmaaier
4 jaar geleden
Aha werkt dat zo.. dank je wel. Alleen een beetje onlogisch naar mijn mening met die Ja en Nee knop. Geen idee waar ik dan ja tegen zeg.
Nu alleen nog uitzoeken hoe het terugbrengen werkt.
Inekez1
4 jaar geleden
Terugbrengen is (volgens mij): kaart in de gleuf van de automaat, de NS computer snapt dat je met jouw kaart al een fiets geleend hebt en dat je dus nu komt om een fiets terug te brengen ipv op te halen. Het display vertelt je welk deurtje je open kunt maken. Deurtje open, fiets erin, deurtje dicht, klaar. Dit kluisjessysteem is niet alleen bruikbaar voor OV fietsen, maar ook voor persoonlijke fietsen. Deze optie kan verschillen per station, de fabrikant van de fietskluisjes heeft alle kluisjes en systemen hetzelfde geleverd, zodat later eenvoudig het gebruik te wijzigen is tussen boxen voor OV fietsen en boxen voor privé fietsen. Men kan dan een box huren waar de eigen fiets veilig en droog in kan staan. Voor die boxen is waarschijnlijk wel een pincode nodig, vandaag het toetsenbord. En omdat het systeem niet kan zien of iemand met een eigen fiets is gekomen of juist een OV fiets wil halen of terugbrengen, is er een display voor vragen en knoppen om JA of NEE te antwoorden.
grasmaaier
4 jaar geleden
Ok dank je wel. Dat klinkt wel logisch inderdaad. Ik ga het nog een keer proberen als ik die kant weer op moet.