Mogen Auto's die ook 250km/uur kunnen reiden in de toekomst ook over de Wubbo Ockels rijstrook?

Het is nog helemaal niet zeker of het er komt, maar deze vraag naar aanleiding van het stuk wat vanochtend in de krant stond:
http://www.nu.nl/auto/2483986/wubbo-ockels-presenteert-superbus.html

Hierbij wordt verteld dat er mogelijkerwijs een extra rijbaan komt op de Superbus 250km/uur op te kunnen laten rijden.

Zullen Lamborghini's, Ferari's etc. hier dan ook met deze snelheden overheen mogen rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een uitstekend idee, zeker omdat de capaciteit van dergelijke stroken nagenoeg onbenut blijft voor die paar bussen. Het is overigens niet te vergelijken met de huidige busstroken want die liggen veelal in de stad en daar wordt veel intensiever gebruik van gemaakt.

Voor mensen met supersnelle auto's kun je gewoon volgens bepaalde regels in laten voegen en tegen die tijd kun je ook zeggen dat de limiet 250 is want een dergelijke strook is te begrenzen met speciale apparatuur. Zodoende kun je ook de afstand tussen auto's instellen. Stel dit met een ruime marge in en zorg dat de achterliggende auto nooit sneller kan dan de voorliggende auto.

Mensen met een ruime beurs die hierin willen investeren worden dan beloond met sneltransport en leveren tevens een bijdrage aan de ontwikkeling van gecontroleerd vervoer over de weg, want dat is toch de toekomst. Het enige wat je straks nog hoeft te doen als je 's ochtends in je eigen auto stapt is het sleuteltje (heel retro) om draaien en je bestemming inspreken. Daarna krantje, koffie en karren maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dit mag niet omdat deze rijstroken zijn bedoeld voor de "superbus" en niet voor gewone voertuiggen,hier zou dan juist ook een file komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een min omdat die plus nergens op slaat. Waarom een strook aanleggen die 95% van de tijd of meer volledig beschikbaar is tevens aanwenden voor supersnelverkeer. Ik heb laatst een tijdje langs het spoor gewoond met druk treinverkeer. In totaal ongeveer 5 minuten spoorgeluid per uur. Dan gebeurt er 55 minuten niets en dat staat gelijk aan 91,67%. Stel dat er 8 bussen per uur over dat traject rijden, reken dan eens uit hoeveel vrij beschikbare snelwegstrook daar ligt. Dat gaat richting 100% en dat voor 4 x 23 personen? Dat is geengoed plan, daar kun je dus meer mee doen.
Nee ik ga ervan uit dat dit niet gebeurd. Je hebt ook busstroken hè. In het artikel stond dat deze strook gemaakt zou worden zodat de superbus zijn 250 km/h ook haalt. Er wordt gesproken van een totaal apart systeem speciaal voor de superbus.
Maar trouwens, voordat dit gaat gebeuren zijn wij stokoud, of dood.