Kan een bus ''niet-op komen dagen"?

Ik ben net begonnen aan stage. Doe erg mijn best en plan alles uit maar, Ik ben al een keer te laat gekomen omdat ik een andere bus wou nemen zodat ik niet veel te vroeg was. Die bus is *of* vergeten zijn nummer en bestemming te veranderen (waardoor ik hem niet herkende) of is nooit op komen dagen. Ik wil niet dat dit gebeurt bij de bus die ik nu neem want dan kom ik inplaats van 3 kwartier te vroeg, een kwartier te laat. En ik weet hoe streng zoiets beoordeeld word.

Daarom is mijn vraag: Is er kans dat een bus niet komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (9)

Ja die kans is er altijd maar wel klein.
Als een bus stuk is gegaan onderweg, wordt hij meestal snel vervangen.
Dat is niet vaak zo, de meeste kans heb je dat hij wel komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat vaak gehad in Tilburg. Dan is de bus niet aangereden, en moet je wachten op de volgende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
En voor de niet-Brabanders onder ons:
Aanrijden betekent in dit geval vertrekken, heeft niets met een ongeluk(aanrijding) te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha, goeie opmerking Anneliez!
ja dat kan

soms laten ze een bus er tussenuit vallen.
als die bijvoorbeeld zoveel vertraging heet, dat de volgende hem al op zijn hielen zit.
of als er veel sneeuw ligt en het onverantwoord is om verder te rijden
of als een bus autopech heeft, en ze hebben niet snel genoeg een vervangende bus.

en jij maar balen bij die halte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, bv na een verkeersopstopping of er is iets gebeurd. Of de chauffeur wordt ziek of noem het maar op. Ik heb het ook wel eens gehad. Gelukkig gebeurd het niet snel. Meestal wordt het snel opgelost maarja dat is dan voor jou alweer te laat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kans is er altijd dat een bus niet komt.

Een bus kan bijvoorbeeld een paar haltes voor jouw halte pech krijgen, of een ongeluk.
Dan kan het zo maar gebeuren dat er geen bus verschijnt en je moet wachten op de volgend.

Gelukkig gebeurt dit niet vaak, maar als het gebeurd is het wel vervelend.

Met z'n goede reden (als dit bv nou niet toevallige elke dag gebeurd), dan zullen ze bij de stage er wel begrip voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook kan is dat de bus al geweest is. Doordat het bijvoorbeeld erg rustig is op de weg en de bus alle stoplichten mee heeft. Hierdoor bouwt hij voorsprong op het tijd schema, de chauffeur zou dan moeten wachten bij de halte tot de vertrektijd van die halte. Helaas gebeurt dit niet altijd.

Waar ik woon rijd de bus soms gewoon 10 min voor op schema! En als je er dan wat van zegt ben je een zeur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf hoe drukbezocht jou dienst is en hoe vaak de lijn in het uur rijdt.. Als de bus elk half uur rijdt ben je een half uur later maar tref je het net zoals ik met al die jaren naar school en rijdt de bus maar 1 keer in het uur dan sta je als er wat fout gaat soms zo anderhalf uur te wachten.. De bus kan pech onderweg hebben, ze vergaten de lijn wel eens in te plannen, chaufeurs die de verkeerde route reden en zo dorpen oversloegen, de bus kwam veel te vroeg langs, ze zien je smorgens als het nog donker is over het hoofd of omdat hèt te druk is op de route en er komen toch meer lijnen langs die bushalte dan slaan ze hem ook nog wel eens over.. Er kan dus van alles zijn.. Maar dit is merendeels gebasseerd op haltes ver van de stad in THE middle of nowhere.. Maar het kan allemaal;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad gebeuren dat een bus niet komt opdagen. Wij belden dan altijd met de busmaatschappij en vroegen waarom de bus niet komt. Die kunnen je dat op dat moment meestal wel vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu in een tijdsbestek van 2 maanden dat er een bus 3 keer niet is op komen dagen. 3 keer! Ik vind dat echt niet kunnen. En er staat ook nergens op zijn minst een indicatie dat er een vertraging is.
Het antwoord is dus eigenlijk zo simpel als: koop een auto, want openbaar vervoer is onbetrouwbaar.