heb een ov kaart alleen voor de bus , kan ik hier ook mee met de ns ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
ronron1212
9 jaar geleden
Dan zul je hem op het station moeten aanpassen voor de ns. Daar staan op elk station automaten voor waarin je dat kan doen. Het Ns personeel helpt je daar graag mee.

Het beste antwoord

Ja, een ov-chipkaart is voor alle openbaar vervoer te gebruiken. Echter, voor de NS moet je 'm wel even (laten) activeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
had vroeger een kaart met een NS teken , nu zonder , maar zoals ik lees kan ik hem gewoon bij de NS gebruiken
bedankt voor de antworden

Andere antwoorden (1)

Toevoeging op bovenstaand antwoord: Als je je ov-kaart voor de trein wil kunnen gebruiken en het is een 'anoniem' exemplaar, moet je er een borg van tenminste 20 euro op zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Borg of saldo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Saldo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, die €20,- saldo wordt gebruikt als borg/instaptarief bij het inchecken bij NS. Als je weer uitcheckt krijg je die €20,- - reiskosten weer terug op je kaart geschreven.