Ik heb 3.10 euro staan op mijn persoonlijke OV chipkaart. Kan ik gewoon reizen bij Veolia Haaglanden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kan tot € 4,- negatief staan op de ov-chipkaart. Als u met € 3,10 incheckt, wordt er € 4,- afgeschreven en staat u tijdelijk 90 cent rood. Na uitchecken wordt het niet verreisde deel teruggestort op uw kaart. Bij reizen per bus, tram of metro kunt u dus met € 0,- saldo inchecken. Bij reizen per trein dient er, afhankelijk van de vervoerder en soort abonnement dat op de kaart staat, € 6,- of € 16,- saldo op de kaart te staan.

Antwoorden (1)

Nee.

Voor busreizen moet er minimaal 4 euro op de kaart staan en bij treinreizen 20 euro
Als je incheckt in de bus schrijft er 4 euro af. Als je uit checkt krijg je het geld dat je niet verbruikt hebt terug.
In checken 4 euro
Bus reis 1.30 euro
Uitchecken 2.70 retour op je kaart.