Worden boetes voor zwartrijden in het openbaar vervoer uit het buitenland naar Nederland gestuurd?

Het geval: ik heb gisteren een boete gekregen voor zwartrijden in het openbaar vervoer in Bologna (Italie) van het bedrijf Tper. Nu vroeg ik mij af of de boete mij zal achtervolgen tot in Nederland. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Naar alle waarschijnlijkheid wel. Geef mij ook eens een goede reden waarom niet?

In Duitsland heeft een vriendin van mij zo'n zelfde soort situatie gehad en deze heeft zij inderdaad gewoon moeten betalen toen zij weer terug in Nederland was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat het misschien te veel administratief werk is om mijn boete in NL te laten innen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, door het vele administratieve werk kan er gemakkelijk 250,- € extra kosten bijkomen.