Krijg je echt een boete als je vouwfiets niet 100% is opgevouwen als je buiten de spits om ermee in de trein staat?

Met in de trein bedoel ik natuurlijk niet in een coupé, maar gewoon in het halletje bij de deuren.
En zo nee, tot hoe ver mag je dan gaan, bijv. bij een brompton wat vind jij nog acceptabel (ervan uitgaande dat de eigenaar van de brompton zodanig staat dat hij/zij geen wegversperring veroorzaakt)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik denk dat je buiten de spits om en je niet in de weg zit, je m best wel als nummer 2 kan doen. Ik las namelijk dat de ns geen verplichtingen heeft over de omvang van de vouwfiets, maar dat je m wel zo compact mogelijk moet opvouwen... raar toch?! Als je een enorme vouwfiets hebt, die opgevouwen net zo groot en log is als een normale fiets, of je kijkt naar jou nummer 2...dan vind ik dat een gekke regel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de trein hangen de regels betreffende het meenemen van een fiets, daar moet je je aan houden anders riskeer je een boete.

Een van die regels is: je mag met een fiets die geen vouwfiets is in de trein, mits deze in de daarvoor bestemde ruimt wordt gezet en het geen spitsuur is.

Dus mocht je je fiets niet ingeklapt hebben, niet in de daarvoor bestemde ruimte hebben staan, het spitsuur is en je toevallig een chagerijnige conducteur treft, heb je een goede kans op een fikse boete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel wel een vriend van me heeft het meegemaakt dat de conducteur er over begon over z'n vouwfiets terwijl het rustig in de trein was maar hup gewoon een boete. Het licht denk ik ook welke conducteur je voor je hebt staan.