Hoe kan ik geld van mijn boete terug vragen?

Ik heb een studenten ov, maar deze was ik vergeten. Hierdoor heb ik een boete gekregen.
Hoe kan ik deze boete terug vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kun je niet terugkrijgen. Je mag één keer per jaar de reiskosten declareren die je gemaakt hebt doordat je je OV studentenkaart vergeten bent maar achteraf de boete declareren kan natuurlijk niet. Toegevoegd na 1 dag: Hier staat het formulier, vierde van boven: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/folders-downloaden.html#formulieren Nergens staat dat het om kwijtschelding van een boete gaat, wel om teruggave van de reiskosten.

Bij het ns loket kun je een speciaal formulier opvragen hiervoor of op de ov studenten website kun je direct een declaratie invullen en printen. Je moet dan de originele boete die je kreeg in de trein mee opsturen.

Een keer per jaar kom je voor terugbetaling van de boete. Op de website van ns vind je bij de klantenservice het formulier geld terug bij vergeten abonnement. Downloaden, invullen, opsturen. Succes!

Bronnen:
www.ns.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100