Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken met het OV?

Ik ben helaas voor het eerst vergeten uit te checken. Ik reis met een N-ster abonnement, jonger dan 18. Wat moet ik nu doen? In mijn reis geschiedenis staat dat ik nog ingechekt sta, maar mijn slado is hetzelfde. Als ik de volgende keer incheck check ik dus eigenlijk uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vergeten uit te checken


Reizen met de OV-chipkaart is makkelijk. Toch kan er iets misgaan en kan het zijn dat u te veel betaalt. In dat geval kunt u te veel betaalde kosten terugvragen met een claimformulier of restitutieformulier.

Niet uitgecheckt

Heeft u niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat de kaartlezer het niet deed of u het vergeten bent? In dat geval is het instaptarief niet verrekend met uw reiskosten. U heeft dan te veel betaald.

Verkeerd bedrag of foute transactie

Het kan ook dat er een te hoog bedrag is afgeschreven of de betaling bij een automaat is mislukt. U kunt onterecht betaalde kosten terug vragen. Een medewerker van het servicepunt kan u hier verder mee helpen. Is er geen medewerker aanwezig? Op de automaat staat een logo van de automaatleverancier. Dit is een OV-bedrijf, CCV of Mcom.

Geld terugvragen

Vul een claimformulier of restitutieformulier in van het OV-bedrijf waarbij het teveel aan saldo is afgeschreven en stuur het volledig ingevuld terug. Ook voor vragen en opmerkingen over het restitutiebeleid kunt u terecht bij uw OV-bedrijf.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Vul een claimformulier of restitutieformulier in van het OV-bedrijf waarbij het teveel aan saldo is afgeschreven en stuur het volledig ingevuld terug. Ook voor vragen en opmerkingen over het restitutiebeleid kunt u terecht bij uw OV-bedrijf. Hieronder staan de restitutieformulieren van de verschillende vervoerders. De links openen een nieuw venster.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding