waarom rijden er nu alleen een paar treintypen zoals Denhaag centraal - venlo met een icm bd + e-loc ??

Weet jij het antwoord?

/2500

De BDS rijtuigen ( ICR ) die door een loc worden getrokken of geduwd, worden alleen ingezet op trajecten waar niet hoeft te worden ontkoppeld / bijgeplaatst , trajecten die lang zijn en waar het reizigers aanbod redelijk constant is gedurende de hele reis. Dan zijn er nog een aantal eisen : op alle haltes moeten 10 rijtuigen met een loc kunnen passen ( maximale spits samenstelling ) . In de praktijk voldoen alleen de trajecten Venlo - Den Haag en Roosendaal - Zwolle aan deze eisen . Vroeger voldeed ook het traject Haarlem - Maastricht aan deze eis, maar door het vervallen van het traject Heerlen - Eindhoven ( - Den Haag) een aantal jaren geleden , rijden de intercity's van Amsterdam / Utrecht naar Maastricht / Heerlen , nu gecombineerd , met Dubbeldekkermaterieel. In Sittard wordt ontkoppeld , dat gaat niet met BDS + loc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100