Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaan toeristen door A'dam en R'dam reizen als er alleen nog gereisd kan worden met de ov-chipkaart?

Ook binnenlandse 'toeristen' die geen ov-chipkaart hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze zelfde vraag heb ik via email gesteld bij het vervoersbedrijf van Rotterdam. Ik kreeg het volgende antwoord:
"Als u in Nederland bent en u wilt gaan reizen met het openbaar vervoer zijn er verschillende opties. U kunt een anonieme chipkaart aanschaffen of wegwerpkaarten kopen. Deze kaarten kunt u kopen bij de verschillende ov-bedrijven of bij de oplaadmachines. Wij willen u adviseren contact op te nemen met het ov-bedrijf waar u eventueel mee zou gaan reizen voor specifieke informatie. "
Het is dat ik Nederlandse ben en Nederlands spreek maar als ik niet nederlandstalig zou zijn zou ik er geen hout van snappen en dan maar met een duurbetaalde taxi gaan.
Dit is nou de Hollandse ongastvrijheid waar ik zo van baal!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Meestal met de wegwerpkaart. Als je toch net iets vaker wilt reizen, met de anonieme kaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wegwerpkaart, in verschillende varianten (2 reizen, 2 uur, 1, 2 of 3 dagen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de kaart gewoon kopen sommige winkels. Een soort strippenkaart, maar dan in de vorm van een pasje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen beperking voor toeristen door de ov chipkaart. Door middel van een anonieme ov kaart of afrekenen in de tram, althans in Rotterdam is dat een mogelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat buitenlandse toeristen,die vaak als eerste naar de VVV gaan,daar wel worden ingelicht over deze nieuwe manier van reizen,en wat hun t beste kunnen doen. Gebeurt dit niet en ze stappen zomaar in,wacht hun als ze gesnapt worden,n fikse bon! Die zie je dus nooit meer terug hier,btje dom van Camiel Eurlings!!! Maar die is m.i helemaal v.d leg!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze kunnen niet "zomaar" instappen.
De metro komen ze niet voorbij de poortjes, en de bus en tram komen ze niet langs de chauffeur.
Niet voor niets is de chipkaart ingevoerd tegen zwartrijders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh wij hebben geen metro alleen n stadsbus LOL
Er is geen aparte OV-chipkaart voor toeristen. Volgens het bedrijf achter de OV-chipkaart kunnen zij het beste gebruikmaken van een anonieme kaart of een wegwerpchipkaart. Persoonlijk zou ik een wegwerpchipkaart adviseren.

De wegwerpchipkaart is geschikt voor eenmalig gebruik of voor een korte periode. Het is bij aankoop al geladen met een reisproduct dat een beperkte geldigheidsduur heeft, bijvoorbeeld 24 uur reizen.

De wegwerpchipkaart lijkt dus erg op de tickets die je voorheen in de bus kon kopen. Je moet er rekening mee houden dat je dan wel duurder uit bent dan met een wegwerpchipkaart.

Voor binnenlandse toeristen zou een anonieme kaart handig zijn. Deze kaart lijkt erg op een persoonlijke OV-chipkaart, maar een anonieme kaart kan ook door iemand anders worden gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding