Waarom hebben Nederlandse treinen geen stopcontact in de treincoupe's? Treinen in Duitsland hebben dat wel.

Die stopcontacten in de treincoupés is voor mobiel telefoons en laptops.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Sinds 2006 zijn de 1e klas coupés van de NS uitgerust met stopcontacten om mobiel of laptop op te laden. In de hogesnelheidslijnen hebben ze ook stopcontacten. 2e klas nog niet, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in 2de klas heb je dat inderdaad niet, maar als je eerste klas reist in een nieuwere trein heb je wel stopcontacten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet de treinreizigers niet al te leuk worden gemaakt; voor je het weet verdwijnen die leuke belastingbetalende automobilisten in de trein. Daarom geen wc's en geen stopcontacten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de oudere intercities werden gebouwd, werd nog niet voorzien dat het gebruik van draagbare electronische apparatuur zo'n vlucht zou nemen.
Nieuwere treinen hebben stopcontacten in de 1e klas. Ook wifi komt eraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Eindelijk het antwoord op de 'waarom' vraag!
Kimath
13 jaar geleden
Wifi is er al in een aantal treinen. Echt super handig :)